Cum sa iti alegi furnizorul de papetarie


Furnizorul tau de papetarie

CUM STII CU CINE MERITA SA LUCREZI SI CU CINE NU?

Sa gasesti un furnizor bun de papetarie in ziua de azi inseamna sa dai peste o mina de aur.

Pentru ca el te ajuta sa primesti comanda la timp si mai important te sfatuieste ce ar trebui sa cumperi si ce nu.

Pe de alta parte, furnizorul de papetarie care nu livreaza ce ai comandat iti poate crea mari probleme, cum se intampla din ce in ce mai des in ultimul timp, din cauza magazinelor online care apar aproape in fiecare luna.

Un studiu facut de GPeC arata ca magazinele online in Romania au ajuns in 2016 la aproape 20.000 dar, doar 5000 de magazine online au activitate comerciala lunar si doar 1500 de magazine online au recenzii pozitive peste nota 4 din 5.

Pentru ca niciun client nemultumit nu iti va critica niciodata furnizorul.

De aceea, suntem responsabili ce fel de furnizor de papetarie alegem.

Pentru ca miza e prea mare: un produs prost ales sau prea scump iti poate aduce critici din partea sefului, s.a :)

Asadar, cum sa stim daca un furnizor este potrivit sau nu?

Adevarul este ca nu stim 100% doar facem previziuni.

Doar ca facem o previziune in baza unor indicatori (Vechimea companiei, preturi, calitate, website s.a)

Dar si asa nu pot estima exact cum va fi pe viitor cu furnizorul ales.

Ce poti sa faci este sa previi anumite semne:

Vreau sa-ti prezint 8 recomandari vitale ca sa gasesti furnizori de aur:

1.POTI FACE O LISTA CU CRITERII DE SELECTIE.

Mai exact trebuie sa stii ce cauti.

Si vei putea sa faci cea mai buna alegere.

Criterii de selectie:

Calitatea, pretul, timpul de livrare, conditiile de plata, serviciul cu clientii, garantiile, cantitatea minima pentru comanda, elasticitatea pretului, promptitudinea in raspuns, politica de returnare etc.

  1. Pret (Zenon are un algorim prin care calculeaza cel mai mic pret din piata),
  2. Timp de livrare (Zenon livreaza in aceeasi, cel tarziu in 24 de ore)
  3. Conditii de plata (Zenon oferta termen de plata de minim 14 zile maxim 90 de zile)
  4. Servicii cu clientii (Zenon are un departament separat pentru customer care)
  5. Garantie (Zenon ofera garantie la toate produsele)
  6. Preturi negociabile in functie de cantitate (Zenon are un modul automat in care calculeaza un pret mai mic in functie de cantitate)
  7. Raspuns la comanda (Termenul de raspuns la o comanda este de maxim 30 de minute)
  8. Politica de retur:(Orice produs se poate returna in 30 de zile)
  9. Reclamatii (Orice reclamatie se inchide in maxim 24 de ore)
  10. Stocuri (Toate stocurile pe Zenon sunt actualizate in timp real cu baza de date din depozit)

Sa va dam un exemplu:

Cautati un furnizor de papetarie si aveti 3 variante:

A.Furnizorul are un pret mai mare, o calitate mai buna, si timp de livrare in maxim 24 de ore.

B.Furnizorul are un pret mai mic, o calitate mai slaba, si timp de livrare in maxim 48 de ore.

C. Furnizorul are preturi mai mare decat ce se afla in piata, dar livreaza in maxim 2 ore.

Acum sa analizam.

Daca hotarati sa scadeti costurile atunci alegeti varianta A , chiar daca pretul este mai mare. Pentru ca un produs mai ieftin inseamna automat o calitate mai proasta si pe termen mediu si lung o sa platiti mai mult decat daca ati alege alta varianta.

Daca aveti nevoie rapid de produse de papetarie, ma refer la livrare in maxim 1-2 ore, atunci alegeti varianta 3. Aici apar o categorie de magazine online care profita de acest lucru si maresc preturile, din pacare.

2. POTI CERE RECOMANDARI.

De la persoane apropiate, de la parteneri sau chiar de la clienti.

Chiar si de la concurenta.(Zenon recomanda si concurenta in anumite cauza, de lipsa de stoc de exemplu. (NE DORIM CE ESTE MAI BINE PENTRU CLIENT)

3. FERESTE-TE DE FURNIZORII CU MULTE RECENZII NEGATIVE.

Acum piata online este intr-o continua dezvoltare si automat apar si recenzii negative sau pozitive.

Este normal ca oamenii sa iti spuna parerea

Dar cand parerile ajung sa fie negative si multe, atunci renunta la acel furnizor.

Verifica cine a lasat acele recenzii.

De obicei o companie mare sau medie are pe facebook minim 10.000 de likuri.

Verifica linkurile companiei, recenziile, chiar si check-in-urile.

Acest lucru arata cat de bine este cotata in piata compania respectiva.

4. ALEGE FURNIZORI STABILI.

Adica?

Sa lucrezi cu companii care isi cunosc bine activatea si care te pot ajuta in alegerea produsului dorit.

Majoritatea companiile te sfatuiesc sa cumperi tot ce e mai scump si din pacate, nu tot ce este foarte scump este si la fel de bun.

5. ALEGE UN FURNIZOR CARE OFERA GARANTIE.

Asa iti vei da seama cat de serios este acel furnizor.

Cine garanteaza pentru produsele vandute, ofera si o siguranta mai mare.

De exemplu Zenon cu ocazia Back to School, a extins garantia la tabla magnetica de la 5 ani la 10 ani

In acest caz, noi nu vindem doar table magnetice, ci vindem siguranta.

Comment-uri

Nici o postare găsită

Postare noua