Atentie Cookie-urile sunt folosite pe acest site pentru a oferi cea mai buna experienta pentru utilizator. Daca veti continua, vom presupune ca sunteti de acord sa primiti cookie-uri de pe acest site. OK
Transport gratuit pentru comenzi >100 lei

Cum reciclam hartia la locul de munca

05/06/2019
de catre ZENON GROUP STORE
Cum reciclam hartia la locul de munca

Poate ca mai putin decat in anii trecuti, dar daca exista o constanta in birouri, clar vorbim despre documente. Chiar daca majoritatea locurilor de munca s-au dezvoltat din punct de vedere tehnologic, hartia inca este folosita pentru memo-uri, insemnari si imprimari.

Si avand in vedere problemele de securitate si de protejare a mediului care ajung constant pe prima pagina a ziarelor, cum poti sa fii sigur ca locul tau de munca respecta aceste reguli?
Va vom prezenta cateva sfaturi despre cum puteti reduce risipa hartiei de birou si cum puteti imbunatati modul in care sortati si eliminati documentele la locul dvs. de munca.

De ce si in ce mod ar trebui sa reciclati hartia de birou?
In ciuda faptului ca este unul dintre materialele cele mai usoare de reciclat, se estimeaza ca aproximativ 5 milioane de tone de hartie ajung in gropi de gunoi sau sunt incinerate in fiecare an. Avand acest lucru in vedere, multe birouri aleg sa-si intensifice eforturile de reciclare urmarind reducerea urmelor de carbon.
Daca doriti sa dati o mana de ajutor mediului inconjurator, de ce sa nu incepeti sau sa va imbunatatiti eforturile privind reciclarea la locul de munca?
Pentru inceput, o idee buna ar fi sa achizitionati cateva cutii sau chiar pubele care vor fi folosite pentru sortarea diferitelor tipuri de hartie. Hartia colorata va merge intr-o cutie, hartia de copiator in alta, iar ziarele si revistele lucioase pot merge intr-o alta cutie.
Majoritatea firmelor care se ocupa cu reciclarea deseurilor vor ridica cutiile/pubelele de hartie mai usor si, in acest fel, firma dvs. va consuma un numar infim de resurse pentru aceasta activitate.

Cum ramane cu informatiile confidentiale?
Fie ca este vorba de detaliile financiare, de datele personale sau de informatii private ale companiilor, confidentialitatea are o importanta majora pentru acestea .
De aceea, este important sa va asigurati ca orice date de acest tip sunt distruse inainte ca acestea sa paraseasca sediul companiei. Un distrugator de documente reprezinta o necesitate pentru orice loc de munca modern, permitandu-va sa distrugeti cu usurinta astfel de documente.
Pe langa simplificarea procesului de protectie a datelor, distrugatorul de documente economiseste bineinteles si timp, foarte mult timp iar o hartie reciclata va poate ajuta sa simplificati procesul de reciclare. Puteti marunti o cantitate mare de hartie, intr-un timp foarte scurt, lucru care se poate dovedi util in companiile cu o cantitate mare de hartie care trebuie distrusa.
Pentru documentele de mici dimensiune sau daca aveti nevoie sa ascundeti doar cateva informatii de pe acestea(o adresa de exemplu), puteti folosi un dispenser cu banda corectoare sau chiar o stampila. Aceste gadget-uri va permit sa acoperiti date sau informatii rapid si cu usurinta, ascunzandu-le de ochii curiosi.
Protectia datelor joaca un rol important la locurile de munca moderne, asadar este foarte important sa va asigurati ca documentele confidentiale sunt manipulate intr-un mod corespunzator. Cel mai simplu mod pentru a realiza acest lucru este montarea unui sistem care sa se ocupe cu intregul proces de reciclare a documentelor.
Puteti aloca cate o cutie pentru fiecare tip de hartie care va urma sa fie colectat si apoi sa delegati sarcina de maruntire unui angajat. Daca resursele reprezinta o problema, ar trebui sa realizati un tabel, astfel sarcina sa fie efectuata de fiecare angajat, prin rotatie.
O alta idee buna este organizarea unei zile in care sa prezentati colegilor importanta reciclarii hartiei. Aceasta idee poate fi o modalitate excelenta de a-i motiva si de a-i incuraja sa se gandeasca de doua oir inainte sa iroseasca o coala de hartie.

Sfaturi pentru reducerea consumului de hartie
Cand vine vorba de hartie, totul se rezuma la protejarea mediului. Reducerea consumului de hartie inutil poate contribui la reducerea impactului pe care acesta il are asupra locului tau de munca, precum si la economisirea resurselor monetare. Si e mai usor decat iti poti imagina.

Iata sfaturile noastre de top pentru reducerea cantitatii de hartie pe care o utilizati in birou:
• Tipariti numai atunci cand este cu adevarat necesar. Daca e-mailurile interne pot fi folosite, de ce sa irosesti hartia?
• Imprimati pe ambele fete ale hartiei. Evident, acest lucru nu va functiona in cazul in care doriti sa fixati un anunt important pe un perete, dar daca de obicei imprimati pe o singura parte a colii de hartie, schimbarea la imprimarea pe ambele parti ale colii de hartie, va injumatati consumul, si astfel, costul hartiei in firma dvs. .
• Utilizati margini si fonturi mai mici astfel incat mai multe informatii sa incapa pe o singura coala. Cu cat pot incapea mai multe informatii pe o coala, cu atat veti economisi mai multa hartie. Micsorati fontul cu o marime sau chiar doua si largiti marginile pentru a maximiza spatiul de scriere.
• Reutilizati hartia pentru notite. Aveti nevoie sa notati rapid un numar de telefon sau un mesaj? Un teanc de hartie care nu poate fi folosit pentru alte scopuri este o modalitate excelenta de reducere a risipei.
Chiar daca urmariti sa reduceti deseurile de la locul de munca, uneori utilizarea hartiei este inevitabila. Dar urmand sfaturile de mai sus si cu un efort minim cand vine vorba de reciclarea hartiei, puteti contribui la reducerea costurilor firmei, dar si la protejarea mediului inconjurator.

Sursa foto:pixabay.com

Citeste si Cum sa iti alegi furnizorul de papetarie

Comentarii

Nici o postare găsită

Scrie un comentariu